Ispanaklı börekte benim tercih ettiğim kıvam su böreği gibi yumuşacık bir kıvamdır. Eğer siz de öylesini seviyorsanız alın size tarifi:

Malzemeler:
6 adet yufka (Taze yufkacı yufkası kullanmanızı tavsiye ederim. Paketli yufkalar kalın, sert ve kuru oluyor. Halbuki taze yufka elde yeni açılmış yufka gibi ince, yumuşak ve nemli oluyor; iyi sonuç veriyor.)
1 kg ıspanak
1 küçük soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 tatlı kaşığı tuz
1,5 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ (yarı yarıya ayçiçek yağı ve zeytinyağı karışımı)
Hazırlanışı:
Ispanakları iyice yıkayıp kurutuyoruz ve doğruyoruz. Küçük bir soğanı rendeleyip ıspanağa ekliyoruz. Tuz, karabiber ve bir kaşık zeytin yağını da ekleyip elimizle yoğurur gibi karıştırıyoruz bu iç harcı. Ispanakların solması ve suyunu bırakması gerekiyor. Aksi takdirde börek pişerken sulanarak yufkaları hamura çevirecektir. Ispanağın çıkan suyunu süzüp döküyoruz.
1,5 su bardağı su ve 1 su bardağı sıvıyağ karışımını hazırlayıp iyice çırpıyoruz.
Yufkalardan ilkini tezgaha seriyoruz ve tam ortasından ikiye kesiyoruz. Bir kaşık ya da fırça kullanarak yarım ay şeklindeki yufkaya yağ+su karışımından sürüyoruz. Ispanaklı harcı mümkün olduğunda eşit dağılacak şekilde yarım yufkanın üzerine serpiştiriyoruz. Yuvarlak tarafından başlayarak yufkayı çok sıkı ya da çok gevşek olmamasına dikkat ederek sarıyoruz. Bu uzun ruloyu da salyangoz gibi görünecek şekilde doluyoruz ve bir gül böreği elde ediyoruz. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Kalan tüm yufkalar için aynı işlemi tekrarlıyoruz.
Yağlı su karışımından kalanı kaşıkla tüm gül böreklerinin üstüne gezdiriyoruz.
Önceden ısıtılmış 190 derece fırında, mümkünse alt ızgara+fan ayarında ve fırının alt kısmına yakın rafında üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkarınca tepsinin üstünü örtüp böreklerin buharıyla yumuşaması için bu şekilde soğutuyoruz. Tabii sıcak sıcak da yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun.
Herkese tavsiye ederim :) Ben de en çok ıspanaklı börek severim. Ama öyle yumurta kokan pastane işlerini değil, anne böreklerini :)
YanıtlaSilBayilirim ben bu borege, ellerine saglik Nilgunum, ben de yapicam en kisa zamanda😊
YanıtlaSil