ya da insanlar neden böyle?
Öğle arasında tek yönlü bir caddede karşıdan karşıya geçiyordum. Adımımı atayım derken yaşlı bastonlu bir amcayla çarpıştık. O an çok üzüldüm. Ona zarar vermiş olabileceğimi düşündüm. Defalarca "çok afedersiniz, yola bakayım derken sizi görmedim, kusura bakmayın" dedim. Amca da sinirli sinirli bakıp "N'aptın gızım ya!!" dedi. Tekrar tekrar af dileyip karşıya geçtim ve yoluma devam ettim.
Ama kendimi çok kötü hissettim. Düşündükçe daha da kötü. Öyle kalabalık bir yer değil, dar bir yer hiç değildi. Trafik sol taraftan geliyordu ve ben o yöne bakıyordum. Bu amca benim diğer tarafımdaydı. Benim onu görmem mümkün değildi ama o beni göre göre benim dibime kadar gelmiş. O kadar ki sadece bir adım atmak için hareket ettiğim anda çarpıştık. Ne işi vardı o kadar dibimde? Ben ne o anda ne de sonrasında ona bu soruyu sormayacak kadar saygılıysam ona karşı o neden benim alanıma saygılı değil? Kasıtlı değil, koşarak gelip önüne geçmiş değilim, düşürmüş hatta tökezletmiş bile değilim, ayağına falan da basmadım. Ne olur sanki "tamam tamam bir şey yok" dese en azından, "olur böyle şeyler" dese, "ziyanı yok" dese? Gülümsemese bile ters ters bakmasa ne olur sanki?
Bundan birkaç ay önce de kalabalık bir kaldırımda yürürken bir kadının şemsiyesi başıma çarptı ve ben o anda "pardon" demiş bulundum. Kadın baktı ve geçti. Ne olurdu "ben size çarptım, asıl siz af edersiniz" dese?
Ne olur mesela "bunu sen yapmışsın, eline sağlık" dese biri diğerine, teşekkür etsek, gülümsesek, hemen saldırmasak, hemen o an gördüğümüz durum üzerinden birbirimizi eleştirmesek, bir açıklaması vardır diyebilsek. Ben eminim hayat daha keyifli olurdu.
Nar Kadınlar
Aklımdan geçenler
4 Nisan 2018 Çarşamba
29 Şubat 2016 Pazartesi
FIRINDA ÇITIR KARNABAHAR KIZARTMASI
Dışı çıtır çıtır, içi ise yumuşacık ve lezzetli nispeten hafif bir karnabahar kızartması tarifi bu. Karnabaharları haşlamadan önce iri iri değil de küçük parçalara ayırmanızı tavsiye ederim. Çünkü ben yaptığımda gördüm ki küçükleri büyüklerine göre çok daha lezzetli olmuş.
Orta boy bir karnabahar için ölçüler ve tarif şöyle:
MALZEMELER:
1 orta boy karnabahar
2 yumurta
1 su bardağı süt
2-3 yemek kaşığı yoğurt
4 yemek kaşığı un
1 su bardağı galeta unu ya da ekmek kırıntısı
Zeytinyağı
Tuz, karabiber
HAZIRLANIŞI:
- Karnabaharı küçük parçalara ayırıp yıkadıktan sonra kaynayan tuzlu suya atarak 5-6 dakika kaynatıyoruz. Suyunu süzüyoruz.
- Yumurta, süt, yoğurt ve unu karıştırarak krep hamurundan daha sıvı bir harç elde ediyoruz. Tuz ve biraz karabiber ekliyoruz.
- Karnabaharları tek tek bu harca ve sonra da her yerini galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
- Hepsi bitince üzerine zeytinyağı gezdiriyoruz ve önceden ısıtılmış 190 derecedeki fırına veriyoruz. (Mümkünse üst ızgara ve fanlı olarak çalıştırıyoruz fırını.)
- Güzelce kızarana kadar (yaklaşık 30 dakika) pişiriyoruz.
- Ilık servis ediyoruz.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
