18 Şubat 2015 Çarşamba

Kurtulma İhtimali

Kaç gündür okuyorum, izliyorum boğazım düğümleniyor, göğsüme bir ağırlık çöküyor, en çok da midem bulanıyor. O güzel kızın başına gelenler bir kadın olarak benim yaşadıklarımı hatırlatıyor ve bir anne olarak aklıma gelmesinden bile  korktuğum ihtimalleri düşündürüyor. Boğuluyorum...

Herkes bir şeyler söylüyor. Saçma sapan insanlar saçma sapan laflar ediyor. Olayın kendisi kadar midemi bulandırıyor bu durum. 

Düşünüyorum, nasıl kurtuluruz biz, diyorum. 

Birinin inancı, ölünün arkasından Fatiha okumayı gerektirirken bir başkasının inancının ölüm şeklini protesto etmeyi gerektirebileceği gerçeğini kabul edip sindirdiğimizde;

Kadına şiddeti protesto ederken kullandığımız kadın bedeni odaklı/hedefli, erkek ağızlı küfürlerin aslında kadına şiddetin kendisi olduğunu fark edip bundan utanç duyduğumuzda;

Artık yargının sorumluluğunda olan bir olay için "suçluların en ağır cezayı alması için elinden geleni yapması gerekenin" hakimler ve savcılardan başkası olmadığını, bir başkasının bu sözü vermesinin hukuk devletinde yeri olmadığını anlayıp bunu normalmiş gibi karşılamadığımızda kurtuluruz biz.

 İşte o zaman çocuklarımı gözüm arkada kalmadan emanet edebileceğim bir yer olmaya aday olur burası.

Not: Bu sabah işe gelirken Tunalı Chima mağazasının vitrini dikkatimi çekti. Bütün mankenleri simsiyah giydirmişlerdi. Her ne kadar "siyah giyelim, kurdele takalım" gibi eylemlerin çoğu zaman şekilcilikle sınırlı kaldığını ve bunu yapanların çoğunun asıl etkili tepkileri göstermediğini düşünsem de kadınlara hitap eden ticari bir markanın hassasiyeti beni etkiledi. 



1 yorum:

  1. Yaşanan her olayda "Adalet yerini bulsun" diyorsak, adalet yerinde değil demektir.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil