Sürekli yemek programları izleyen, yemek tarifleriyle ilgili yerli yabancı çok çeşitli kaynakları araştıran ve yemek yapmayı da yemeyi de çok seven biriyimdir. Hatta ailecek öyleyizdir. Zeynep ve Kaan da benim gibi ve babaları gibi, teyzeleri gibi hem yemek yapmayı hem de yemeyi çok seviyorlar. Hem de öyle oyuncak tava tencereyle değil mutfaktaki gerçek tava, tencere, süzgeç, kaşık, spatula vs. vs. ile legolarını, oyun kartlarını pişiriyorlar. Bazen benden yiyecek bir şey istiyorlar, yiyecekler zannedip veriyorum. Biraz sonra bakıyorum o yiyecek tavaya konmuş pişiriliyor, televizyon sehpasının alt rafında fırına veriliyor ya da havanda dövülüyor. Havanda dövülüp itinayla salonda koltuklara serpiştirildiği de oluyor tabi. Birkaç tencerede birden pişiyor yemekler aynı anda. Ondan ona aktarılıyor, karıştırılıyor. Tavalar saplarından tutulup bir aşçı edasıyla ocağın üstünde ileri geri sallanıyor. Bir de "şimdiii bunu koyuyoruuzzz" diye anlatılıyor. Bir yaşlarını geçtikten sonra başladı bu ilgileri. Geçen yıl, henüz bir buçuk yaşında bile değillerken deniz kovasını kapağının üstünde ters çevirip elleriyle üstüne bastırıyorlardı ve "bızzzz" diye ses çıkarıyorlardı. Tahmin edin bu neydi: Mutfak robotu. İçindekini tavaya boşaltıp pişiriyorlardı sonra. Geçen yıl bir gün börek yapmak için hazır yufkayı mutfak masasına sermiştim. Zeynep bunu görüp bana dolaptan merdaneyi alıp bana vermişti. İşin ilginç yanı ben onların önünde hamur açmamıştım hiç, zaten beceremem de hamur açmayı. Şaşırıp kalmıştım...
Konuya girişi çok uzattım ve konudan uzaklaştım bir an için. Böyle yemeye-yapmaya meraklı 'araştırmacı' bir kişi olarak işte bir orta doğu yemeği olan falafeli de araştırarak öğrendim. Birçok tarif okudum izledim ama size bağlantısını vereceğim tarif aklıma en yatan tarif oldu. İçinde hiçbir hayvansal ürün barındırmaması sebebiyle vejeteryanlar ve dahi veganların da severek yiyebilecekleri bir köfte. Tarifi aldığım videolu tarifte falafel isminin acı anlamına gelen arapça "filfil" kelimesinden geldiği söyleniyor. Bol acılı tercih edilen bir yemekmiş aslında. Ama ben acı koymadım çocuklarla birlikte yiyeceğimiz için. Bir de kızartmak için ayçiçek yağı kullanılması gerektiği özellikle vurgulanıyor videoda. Videonun sonunda falafeli humusa bandırıp yiyorlar. Ben humus hazırlamamıştım falafelin yanında ama birlikte çok güzel olacağını düşünüyorum. Humus tarifini canım arkadaşım Eminemin annesi Refika teyzeden almıştım. Çok güzel olur. Bir gün onun da tarifini veririm size.
Tarif Şöyle:
Malzemeler:
2 su bardağı kadar akşamdan ıslatılmış nohut
Bolca maydanoz
7-8 diş sarımsak
1 küçük soğan
Yarım tatlı kaşığı kişniş
1 tatlı kaşığı kimyon
Tuz, karabiber
Acı toz biber (tercihen)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yarım tatlı kaşığı karbonat
Ayçiçek yağı
Hazırlanışı:
Kabartma tozu, karbonat ve ayçiçek yağı dışındaki tüm malzemeyi robotta güzelce çekiyoruz. Hamur olması gerekmiyor. Minik tanecikler halinde kalıyor.
Karbonat ve kabartma tozunu ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Videoda "eğer karışımı hemen pişirmeyecekseniz kabartıcıları pişireceğiniz zaman ekleyip karıştırın" deniyor. Derin bir tava ya da tencereye bol ayçiçek yağı döküp ısıtıyoruz. Falafel harcını avucumuzun içinde şekillendirerek kızgın yağa bırakıyoruz. Harç hamur gibi olmadığı için yuvarlayarak şekillendirilemiyor. Sıkıştırarak şekil vermek gerekiyor. İki kaşık kullanarak da şekil verebilirsiniz. İyice kızarınca alıp hemen servis yapabilirsiniz. Dışı kıtır içi yumuşak oldukça lezzetli bir köfte oluyor. Kalırsa daha sonra ısıtıp servis ettiğinizde de lezzetini koruyor ancak kıtırlığı pek kalmıyor.
Bunlar benim yaptığım falafeller:
Bunlar da İzlediğim videolu tarif ve yazılı hallerinin adresleri:
Blanche ve Annesinin Videolu Falafel Tarifi (Çok sempatikler ve insanın hemen yapıp yiyesi geliyor, o kadar iştahla yiyorlar kendi pişirdiklerini :))
Ve Blanche'ın Orta Doğu yemeklerinin tariflerini verdiği sitesinin adresi de http://feastinthemiddleeast.wordpress.com/ (Sitede bizim birçok Anadolu yemeğimizin tarifini göreceksiniz. Örneğin içli köfte, mücver, yaprak sarması, künefe, pide, menemen (onlar şakşuka diyor), humus, revani-şambali tarzı bir tatlı olan harisseh (bunu yapmayı düşünüyorum) vs. vs.)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder