Ayvalık'ın o çok güzel, mis kokulu kurabiyesinden canım çekti. Şimdi Ayvalık'a gidecek halim yok. "Kurabiyesinin tarifini bulurum da yaparım da" dedim ve yaptım. Vallahi süper oldu. Yalnız fark ettim ki ben o kurabiyenin 2-3 günlük olanını yemişim hep ve onu sevmişim. Kurabiyeyi ilk yaptığım gün "aa bu olmadı ya, aynı kıvamda değil" dedim. Ertesi gün ve sonraki günler benim sevdiğim kıvama geldi kurabiye. Meğer ben bayat olanını sevmişim o kurabiyenin.
Öncelikle alıntılarımı yapayım. Kurabiyeme temel oluşturan tarifi Sibel'in Kahvesi adlı blogtan buldum. Hem görüntü olarak çok güzel, benim aradığım görüntüye benzer duruyordu hem de Sibel hanım kurabiyelerini anlata anlata bitirememişti. Hemen aldım tarifi. Birkaç araştırma daha yaparken Annem Mutfakta sitesi sahibi Hülya Hanımın tarifini de gördüm. Hülya hanım geleneksel tarifte küllü su kullanıldığından söz etmiş. Hakikaten kıyır kıyır olması istenen hamurlara, baklava hamuruna küllü su konur. Bunu biliyorum. Yerine sirke konabileceğini söylemiş. Ben temiz bir kül bulup suyunu yapamayacağımdan sirke koydum. Sibel Hanımın tarifindeki limonu da çıkardım tarifimden. Bir de önemli nokta var. Lor peyniriniz çökelek yani ayrandan, yoğurttan yapılma olmasın. Sütten yapılan, ekşi değil tatlı olan lor peynirinden alın.
Gelelim benim tarifime:
Malzemeler:
2 yumurta (birinin beyazı üzeri için ayrılacak)
300 gram kadar tuzsuz lor peyniri (1 çorba kasesini tepeleme dolduracak kadar)
Yarım su bardağı zeytin yağı
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
3 parça damla sakızı
1,5 çorba kaşığı sirke
Alabildiği kadar un (yaklaşık 2-3 su bardağı kadar)
Üzeri için Susam
Hazırlanışı
Damla sakızını buzlukta 5 dakika kadar bekletip sertleştirin ve havanda dövüp toz haline getirin. Yumurta, yağ, toz şeker ve lor peynirini elinizle çırpın. Damla sakızını ve sirkeyi ilave ederek karıştırmaya devam edin. Kabartma tozunu koyup un eklemeye başlayın. Unu azar azar ilave edin. Hamursuz elinizle hamurun yapışıp yapışmadığını kontrol edin. (Hamurlu olan elinize yapışacaktır.) Temiz elinize yapışmayan yumuşak, yuvarlanabilecek bir kıvama gelince un eklemeyi bırakın. Yuvarlayıp önce yumurta beyazına sonra susama batırıp tepsiye dizin. 180 derecede ısınmış fırına koyun. 25-30 dakika pişirin. Soğuyunca tepsiden alıp servis yapın.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder