7 Mayıs 2014 Çarşamba

Hafif Kek

Geçen hafta çayın yanına tatlı olarak az kalorili bol lezzetli ne yapabilirim diye düşünürken şöyle bir tarif hazırladım. Daha önce benzer bir denemem olmuştu. O yüzden tereddüt etmeden denedim bu tarifi de.
Tarifim bir çikolatalı kek tarifi. Ama ben geniş tepside, düşük sıcaklıkta (160 derece) kısa süre (23 dk.) pişirdiğim için benimki pişmiş mousse (mus) gibi köpük köpük yumuşacık ama yassı bir tatlı oldu.
*Daha küçük bir kalıpta hatta tek porsiyonluk fırın kaplarında yüksek sıcaklıkta kısa sürede pişirsem sufle olurdu.
*Aynı kapta ya da normal kek kalıbında nispeten yüksek sıcaklıkta (180 derece gibi) 15 dakika daha fazla pişirsem kek olurdu.

Tarif şöyle:

Malzemelerin tümü oda sıcaklığında olacak:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı tereyağ
3/4 su bardağı toz şeker
50 gramlık bir paket kakao
Birkaç damla sıvı vanilya

 


Hazırlanışı:

  • Başlarken fırını 160 dereceye ayarlayıp içine bir tas sıcak su koyarak ısınmaya bırakıyoruz.
  • Yumurtaların beyazlarıyla sarılarını ayırıp beyazlarını cam bir kaseye alıyoruz.
  • Önce beyazları çırparak köpürtüyoruz. Kaseyi yan çevirdiğimizde köpük yerinden oynamıyorsa olmuştur.
  • Başka bir karıştırma kabında yumurta sarılarını sırasıyla şeker, vanilya, tereyağ, yoğurt ve kakaoyu ekleyerek çırpıyoruz. 
  • Son olarak köpük haldeki yumurta beyazlarını diğer karışımın üstüne ekleyip bir tahta kaşıkla alttan alıp üste koyarak karıştırıyoruz. 
  • Yağlanmış tepsiye ya da kalıba bu karışımı döküp hemen fırına veriyoruz. 
  • 25 dk. kadar pişiriyoruz.
Ben kekimi henüz kabarırken  fırından aldığım için basık oldu. Biraz daha pişirip kabarık bir kek yapmayı tercih edebilirsiniz. Bu tarifi kakao yerine biraz nişasta ya da un koyup portakal kabuğu rendesi ile de denemeyi düşünüyorum. Yaparsam burada paylaşırım sizlerle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder