Son günlerde anneler gününe özel indirimlerden kampanyalardan geçilmiyor öyle değil mi? Her özel gün yaklaşırken böyle kampanyalar, reklamlar olur malum.
Öncelikle anneler günüyle ilgili birkaç şey söylemek isterim. Bu yıl henüz duymadım, okumadım ama genellikle anneler günü hediyesi konusunda "elektrikli ev aletinden anneler günü hediyesi olmaz" diye düşünür bazıları. Ben onlardan değilim. Çünkü eğer o işi annen yapıyorsa verebileceğin en güzel hediye bundan böyle kendi işini kendin yapıp annene yıkmamandır. Yok onu yapmayıp bir de" ütüden hediye mi olur" diyorsan o durum çelişkili geliyor bana. Madem ütüyü annen yapıyor neden işini kolaylaştırmak için daha kaliteli bir ütü hediye etmeyesin ona. Yıllar önce, işe ilk başladığım yıllarda ablam, kardeşim ve ben anneme bulaşık makinesi hediye etmiştik (Anneler gününde değil, herhangi bir günde). Annemin sırtından o yükü kaldırmış olmak bizi mutlu etmişti; hala da ediyor.
Hediye konusunda şundan hediye olmaz, bundan hediye olmaz diye düşünenlerden değilim. Hediye vermek istediğim kişiyi mutlu edeceğini düşündüğüm her şey bana göre hediye olabilir. (İlkokuldayken anneme mandal sepeti almıştım, hem de parasını annemden istemiştim :)) Topkekin üstüne mum dikip doğum günü kutlamışlığım da vardır mesela. İlla klasik kalıplaşmış hediyelerden olması çok saçma. Kişiye özel olması gereken bir şey için kalıplaşmış birtakım listeler olması ne kadar anlamsız. Babalara gömlek, kravat, anneye takı, parfüm, kıyafet vs.
Halbuki beni en çok mutlu eden ve benim de vermekten en çok mutlu olduğum hediyeler öyle özel gün falan kollanmadan, gezerken görülüp alınanlardır. Mesela biri bir yerde gezerken bir şey görür, "bu tam Nilgünlük" ya da "Nilgün de bundan istiyordu ne zamandır" ya da "bu Nilgün'e ne kadar da yakışır" diye düşünerek bana bir hediye alıverirse bu beni çok mutlu eder. Çünkü bu, o kişinin beni ne kadar iyi tanıdığını, beni düşündüğünü gösterir. O yüzden "aman anneler günü geldi, doğum günü yaklaşıyor, yılbaşı da geldi" diyerek ve "offff, ne alıcam şimdi Nilgün'e yaaa", "aman bu hediye alma işi de ne zor" gibi düşüncelerle sırf mecrubiyetten alınmış hediyeler ne kadar beğensem de her kullanışım da ne şartlarda alındığını anımsatıyor bana.
Ben hediye kabul etmeyi de hediye vermeyi de severim. Ama dediğim gibi kişiye özel ve geçerken görülüp alınan hediyelere paha biçilemez bence.
Özel günlerin sırf tüketimi arttırmak için bu kadar abartılı lanse ediliyor olması konusu da var tabi. O konuyu anlatmaya gerek yok, herkes farkında...
Bu arada son zamanlarda hediye olarak Zeynep ve Kaan'ı paket yapıp veriyoruz dedelere, anneanne, babaanneye :) Herkes mutlu oluyor.
Bana gelirken ben de dedelere, anneannelere giden hediye paketlerinden istiyorum, açarken bayılacağımdan eminim :) Nural
YanıtlaSil