11 Nisan 2014 Cuma

Yemek yapmak ve ben

Kendimi bildim bileli mutfakla haşır neşirimdir. Çocukken dalında kartlaşmış patlıcan, kabak gibi sebzeleri alır onlarla yemek pişirmece oynardım. Ortaokul yıllarımda okuldan geldiğimde annem tarlaya giderken "tarhana çorbası yap", "bayıltma yap" gibi notlar bırakmışsa sıkılmadan pişirirdim. Hakikaten o yaşımda annem temizlik yapmamı istese ya da bakkala gitmemi istese zor gelirdi de yemek yapmaya hiç üşenmezdim. Lise son sınıfta üniversiteye hazırlanırken de başarılı bir deneme sınavının ardından kendimi çikolatalı kek yaparak ödüllendirirdim. Şimdi de bazı klasik yemekler dışında yemeklerde standart tariflerim yoktur. Her seferinde farklı pişirir, farklı malzemeler, baharatlar, yöntemler kullanırım. Son zamanlarda ise çocuklar için besleyici değeri yüksek ve lezzetli yemekler, kekler, börekler 'uydurma' eğilimi içindeyim. Kendi tariflerimi ve sonsuz internet aleminden bularak denediklerimi zaman zaman burada paylaşmayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder