Çocuklara atıştırmalık olarak verilebilecek besleyici bir kek uydurdum iki gün önce. Aslında ölçülerle vereceğim tarifi ama ben o an aklıma ne geldiyse, elime ne kadar geldiyse öyle koydum. Şöyle ki:
Malzemeleri
2 yumurta
1 kahve fincanından az şeker
1 kahve fincanı yoğurt
1 çorba kaşığı tuzsuz lor peyniri
1-2 çorba kaşığı zeytin yağı
Birkaç damla sıvı vanilya (toz da olur)
Yarım paket kabartma tozu
1 kahve fincanı kadar un
4-5 adet gün kurusu kayısı
1 avuç kuru üzüm
2 adet kuru incir
1 avuç ceviz
1 avuç çiğ badem
Hazırlanışı
Öncelikle kuru kayısı, üzüm ve inciri bir kase sıcak suyun içine atıp 15 dakika kadar beklettim. Sonra suyun içinden alıp robottan ayrı ayrı geçirerek hamur kıvamına getirdim. Ceviz ve bademi de robottan geçirdim. Yumurta ve şekeri bir kapta iyice çırptım. İçine un hariç diğer malzemeleri de tek tek koyarak çırpmaya devam ettim. Kuru meyveler ve kuru yemişleri de koyup unu eklemeye başladım. Koyuca bir kek hamuru elde ettim. Hatta acaba tepsiye kaşıkla koyup kurabiye mi yapsam diye de düşündüm. Karışımı yağlanmış kek kalıbına döktüm. İşe başlarken 180 dereceye ayarlayıp ısınmaya bıraktığım fırına koyarak 30 dakika pişirdim. Lezzeti çok güzel oldu. Tavsiye ederim. Miktarını abartmamak kaydıyla çocuklara ara öğün yapılabilir. Hatta ben o akşam yemekte ekmek yemeyip yemekten sonra bir dilim kek yedim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder